Przejdź do głównej zawartości

Polecane

Naturalny balsam do ust Coconut Kisses.

Kocham wszelkie mazidelka do ust, kiedy jeszcze nawilzaja uwielbiam je jeszcze bardziej. Dzisiaj przedstawiam wam bardzo przyjemny balsam Bia beauty.

Moj Coconut Kisses zakupilam w malym nowo otwartym Irlandzkim sklepiku u bardzo sympatycznej Pani. Balsam jest w calkowicie naturalny co uwielbiam. Wybralam wersje kokosowa, choc byla rowniez wersja cytrusowa. Koszt to okolo 15zl  Ale chyba ktos pakujac moj balsam pomylił opakowanie bo balsam ma delikatny zapach i smak cytryny :D jest on delikatny nie zupelnie mi nie przsszkadza mimo ze nie do konca jestem fanka takich smakow.
Balsam jest zapakowany w malutkie metalowe opakowanie. Bardzo eleganckie, przyda mi sie na koraliki kiedy juz balsam bedzie zuzyty, lub na inny balsam. Wiem ze nie wszyscy lubia takie balsamy w sloiczkach, ale mnie to nie przeszkadza. Balsam super nawilza, ladnie naturalnie pachnie i jest bardzo zbity i nie boje sie ze gdzies mi sie rozpusci. I w dodatku miesci sie w portfelu wiec nie musze sie martwic ze nie mam kies…

Czy częste kąpiele są dobre dla naszej skóry?

W dawniejszych czasach ludzie nie zażywali kąpieli zbyt często czego konsekwencją były liczne choroby oraz dokuczliwe pasożyty. Dziś wiemy jak ważna jest higiena osobista i kąpiele, ale czy nie przesadzam zbytnio z ich ilością a przynajmniej z ilością używanych kosmetyków podczas kąpieli ?

Codziennie korzystamy z szybkiego prysznica czy gorącej kąpieli w wannie. Zwykle używamy do oczyszczania ciała różnego rodzaju żeli pod prysznic, często wybierając najtańsze czy zwyczajnie ładnie pachnące, czasem nie czytając składu bo żel ma przecież oczyszczać a nie pielęgnować. Oczywiście do tego właśnie celu są robione żele pod prysznic, ale dlaczego, skoro zwracamy uwagę na składy szamponów czy odzywek do włosów nie zwracamy uwagi na skład żelu pod prysznic ?
W dzisiejszych czasach wiele mówimy o naturalności, naturalnych kosmetykach, na blogach aż huczy o pielęgnacji naturalnej w szczególności włosów, ale czas zadbać również o naszą skórę, nie tylko na głowie.

 

Czy wiecie że podczas jednej kąpieli w wannie z dodatkiem pianki zrobionej ze zwykłego płynu pozbawiamy naszą skórę aż 20% tłuszczu ? A co za tym idzie doprowadzamy ja do przesuszeń i wcześniejszego starzenia się skóry. W szczególności jeśli ktoś ma skórę suchą, wrażliwą albo normalną. Wybierając żele pod prysznic czy płyny do kąpieli należy zwracać uwagę na składniki jakie zostały w nich użyte, niestety są to często drażniące substancje które powodują wysuszeniu skóry oraz jej szorstkość.

Codzienne mycie pod prysznicem jest wystarczające do oczyszczania całego ciała. Kiedy bierzemy prysznic wieczorem wybierajmy kosmetyki oczyszczające, z dodatkiem nawilżających składników, np delikatny żel myjący, który nie zawiera silnych detergentów oraz nawilżający balsam do ciała. Podczas porannej kąpieli skóra nie wymaga już tak mocnego oczyszczenia wiec lepiej potraktować ja, w zastępstwie żelu delikatnym domowym peelingi zrobionym np z płatków owsianych lub jeśli ktoś woli mocniejszy zrobiony np z cukru a następnie oczyszczenie olejkiem np z pestek winogron, który doskonale usunie ewentualne zabrudzenia skóry . Będzie ona jędrniejsza a dodatkowo nawilżona i oczyszczona.


Przechodząc do wieczornych, kąpieli jeśli je uwielbiamy na tyle ze nie wyobrażamy sobie dnia bez wieczornej kąpieli w wannie to najlepiej zrezygnować z płynów do kąpieli które tworzą przyjemnie wyglądającą i otulająca ale często nie dobrą dla skóry piankę, a sięgnąć po naturalne produkty które również mogą umilić nam kąpiel a jednocześnie oczyścić ciało. Zamiast płynu do kąpieli z mocnymi detergentami wlejmy do wanny sok z cytryny, możemy również wrzucić pokrojone jej plasterki, zapach umili kąpiel a jej sok oczyści skórę z zanieczyszczeń. Dolejmy również olejku np z migdałów który podczas kąpieli nawilży naszą skórę.

Jeśli chcemy się odświeżyć i wziąć prysznic w ciągu dnia, zamiast żelu wybierzmy olej albo lotion. To w zupełności wystarczy. Dozujmy wodę stopniowo od chłodnej po ciepłą i odwrotnie co nas pobudzi, a jednocześnie poprawi krążenie krwi.

Dla dodatkowego umilenia kąpieli możemy
- dolać mleka do wanny ( iście królewska kąpiel Kleopatry )
- dodać płatki róży, cytryny w plastra, goździków itp.
- dolać ulubionego olejku eterycznego
- zapalić świeczki w łazience ( dodają relaksujące nastroju )
- zapalić ulubione kadzidełko lub olejek w kominku


Same kąpiele jak widać nie są szkodliwe, ale warto zastanowić się czasem nad tym czego używamy podczas kąpieli. Nasza skóra nie zapomina i jeśli odpowiednio o nią nie zadbamy, kiedyś przypomni nam o tym nie ładnym wyglądem.

Komentarze

  1. Teraz ludzie są zbyt czyści wręcz. W Polsce ludzie przywiązują wielką wagę do tego, a to do końca nie jest Dobrze. Tak samo żele antybakteryjne, kiedyś dzieci na podwórku bawiły się i matki co chwilę nie myly ich rąk żelem... Pozbawiajac się bakterii aż tak często narazamy się na niższa odpornosc.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zgadzam się z Tobą. Nie można też przesadzać z czystością i zabijaniem wszystkich zarazków bo to do dobrego nie prowadzi.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty